Træning

Atletiktræning

Atletiktræning består af både generel fysisk træning af basale egenskaber som kondition, styrke, smidighed og koordination og specifik teknisk træning inden for de enkelte discipliner. Atletik er derfor en idrætsgren, der henvender sig til alle, der har lyst til at bruge kroppen og finde ud af, hvad den er i stand til, og som kan dyrkes som både en bredde- og eliteidræt af alle, både børn, unge, og ældre.

Selv om atletik er en individuel idrætsgren giver den rig mulighed for samvær. Det er muligt at træne sammen piger og drenge, unge og ældre, øvede og uøvede, ambitiøse og mindre ambitiøse, hvilket er noget, der lægges stor vægt på i Trongårdens IF’s træningsgrupper.

Atletikken er god som begynder-idræt for de mindste, idet træningen giver en god basis, ikke alene for andre idrætsgrene, men også som almen motorisk træning.

Træningsgrupper

For gruppen fra 8-11 år er der træning 2 gange om ugen og her introduceres børnene for alvor for atletikkens mange og varierede discipliner inden for kast, spring og løb, men leg er stadig et vigtigt element i træningen. For de 12-19 årige øges træningstilbuddet til 3-4 gange pr. uge og her sker en specialisering mod de forskellige discipliner. Ungdommernes træningen afpasses naturligvis til deres trænings- og ambitionsniveau.

Seniorerne er delt op i en spring/sprint gruppe og en løbegruppe, hvor der både er plads til mellem- og langdistanceløbere.

Ønsker du at få mere information om de enkelte træningsgrupper er du naturligvis altid velkommen til at kontakte trænerne eller blot møde op til træning og se hvad vi kan tilbyde.