Trongårdens IF

Trongårdens IF (TIF) er stiftet i 1964 og er medlem af Dansk Atletik Forbund (DAF) under Danmarks Idræts-Forbund (DIF). Klubben er hjemmehørende på Lyngby Stadion, der er beliggende i Lyngby-Taarbæk kommune.

Siden 70’erne har Trongårdens IF tilhørt den absolutte elite i Dansk Atletik. Klubbens kvindehold dominerede dansk atletik i en lang årrække og vandt det danske holdmesterskab 10 gange i perioden 1974 til 1986. Klubbens aktive har vundet mere end 550 danske mesterskaber (individuelt og stafet-hold), hvoraf ca. halvdelen er vundet af ungdommerne.

Arrangementer

Trongårdens IF arrangerer i samarbejde med vores sponsorer hvert år en række motionsløb i lokalområdet – bl.a. Danske Banks Grønne Mil i Sorgenfri Slotshave. Desuden er Trongårdens IF en aktiv arrangør af atletikstævner på Lyngby Stadion – bl.a. Lyngby Games.