DTU Atletik

English version

Trongårdens IF og DTU Sport sammenarbejder om at give studerende og ansatte på DTU mulighed for at dyrke atletik og Trackfit holdtræning. Man er altid velkommen til at møde op til gratis prøvetræning på alle hold.

Med et DTU atletik medlemskab hos Trongårdens IF for 700 kr. halvårligt får du mulighed for at deltage i nedenstående træningstilbud. Et DTU atletik medlemskab medlemskab inkluderer ikke betalt startpenge til konkurrencer.

Spørgsmål kan stilles til dtuatletik@tif.dk

Mellem og langdistance løb

Beskrivelse TIF løbegruppe konkurrerer på alle distancer fra 800 m og op til marathon. Fællestræningen består primært af intervaller på bane med 2-3 km opvarmning samt afjogning og tempotur i Dyrehaven, men om vinteren løbes også ture eller fartleg (løbeture med indlagte 2-3 minutters ryk). For at få udbytte af træningen skal man helst have en rimelig træningsbaggrund og kunne løbe minimum 10 km på 45-50 min.
Træningstider: Tirsdag 18:00-20:00, Torsdag 18:00-20:00, Lørdag 12:00-13:30
Mødested Indenfor til venstre for hovedindgangen til Lyngby Idrætsby

Sprint og spring

Beskrivelse På dette hold er alle velkommen – både dem der har dyrket atletik i forvejen og dem kunne tænke sig at prøve det. Man kan for gang til gang vælge om man vil deltage i sprint delen eller spring delen. Sprint træningen har fokus på de korte distancer og hvordan man bliver hurtigere på disse, samt på hækkeløb for dem der ønsker det. Spring træningen har fokus på længde, trespring og højdespring.
Træningstider: Tirsdag 17-18:30, Torsdag 17-18:30, Lørdag/søndag (dag og tid afhængig af sæson)

Spydkast

Beskrivelse Kun øvede atleter som kan fremvise i forvejen opnåede resultater i spydkast kan deltage på dette hold.
Træningstider: Kontakt dtuatletik@tif.dk for information om træningstider

Trackfit

Beskrivelse Trackfit er navnet på vores hold-styrketræning, hvor der er fokus på fællesskabet samt at få bevæget sig og styrket sin krop. I Trackfit laver man øvelser med redskaber og kropsvægt som styrke hele kroppen. Træningen er for alle uanset niveau og der er altid instruktør som guider holdet igennem træningen. Der trænes udenfor hele året.
Træningstider: Studerende: Onsdag 18:30-19:30 – søndag 11:15-12:15 kommer snart – find info på Facebook gruppen Trackfit – Trongårdens IF
Kvinder og mænd 30+: Onsdag 17:15-18:15, Søndag 10-11 – medlempris for dette hold er 1 måned 200 kr., 3 måneder 400 kr., 6 måneder 700 kr. og 12 måneder 1300 kr